Firmy zakładane przez przedsiębiorców i właścicieli małych firm wnoszą znaczący wkład w globalną gospodarkę. Ich rola w gospodarkach narodowych jest oczywista i obecnie we wszystkich krajach zachęca się do prywatnej inicjatywy. Te małe przedsiębiorstwa, będące kolebkami innowacji, odgrywają przywódczą rolę w zmianach technologicznych oraz rozwoju nowych towarów i usług. Jak ważne są małe firmy dla naszej gospodarki?
Małe firmy są ważne, ponieważ dają możliwości przedsiębiorcom i tworzą znaczące miejsca pracy z większą satysfakcją z pracy niż stanowiska w większych, tradycyjnych firmach. Wspierają lokalną gospodarkę, utrzymując pieniądze blisko domu i wspierając sąsiedztwo i społeczności. Firmy rozwijają się dzięki podekscytowanym i zmotywowanym pracownikom dążącym do wspólnego celu. Kiedy małe firmy zatrudniają ludzi ze społeczności, dają większe możliwości rozwoju kariery i mobilności. Pracownicy czują się bardziej związani z celem biznesowym i widzą bezpośredni wpływ swojej pracy w społeczności.
Mają duży wpływ na swoje społeczności lokalne, od lokalnej gospodarki po tożsamość tej społeczności. Większy procent pieniędzy wydanych w małych firmach pozostaje lokalnie w społeczności, a wiele małych firm uwielbia oddawać się swojej społeczności poprzez programy i organizacje charytatywne. Biznes może przynieść korzyści społeczeństwu, oferując cenne towary i usługi, zapewniając zatrudnienie, płacąc podatki oraz przyczyniając się do krajowego wzrostu, stabilności i bezpieczeństwa. Dzięki elastycznemu zarządzaniu, mała firma łatwo dostosowuje się do wymagań rynku, dzięki czemu odkrywa więcej możliwości. Są ważne w gospodarce każdego kraju uważanego za głównego twórcę miejsc pracy.
Przedsiębiorczość przejawia się w osobach kreatywnych i innowacyjnych, które zawsze poszukują nowych możliwości, starając się wykorzystać dobrodziejstwa sprzyjającego rozwoju środowiska. Małe firmy zazwyczaj przyciągają dobrze wyszkoloną, wykwalifikowaną i wyspecjalizowaną siłę roboczą. Ich obecność może być postrzegana przez duże firmy jako źródło partnerstwa lub współpracy. Firmy, które zdają test na siłę rynkową, zaczynają tworzyć własną kulturę organizacyjną, która obraca się wokół przedsiębiorcy. Rozwijają osobistą wizję społecznej odpowiedzialności i działają w przyjaznym środowisku.
Mikro- i mali przedsiębiorcy mają bardzo duże znaczenie, szczególnie dla lokalnej gospodarki, ponieważ rozwijają dany region, oferują nowe miejsca pracy, zwiększają budżet określonej gminy.