6 lutego 2023

Dlaczego warto być konkretnym i przejrzystym (w pracy i biznesie)?

Konkretność to dla wielu ludzi duża zaleta, szczególnie w pracy czy biznesie. Bycie konkretnym oznacza, że ​​powinieneś być bardzo precyzyjny i dokładny w odniesieniu do faktów i liczb, które reprezentujesz w swojej dyskusji lub ogólniej- rozmowie, a także powinieneś ściśle trzymać się jej tematu, czyli wyznaczonych rzeczy, które akurat interesują Twojego rozmówce.

O przedstawianiu i definiowaniu

Wybór słów, którymi operujesz, powinien być również bardzo uważny i jasno zdefiniowany, a dane sformułowanie, którego zamierzasz użyć w rozmowie, powinno być takie, aby tworzyło bardzo pozytywny obraz ogólnego tematu. Jeśli zaczniesz mówić o faktach trochę niejasno, bez konkretów i ogólnie, sprawy zaczną się komplikować, a ludzie zaczną myśleć o Tobie negatywnie. Nacisk na jedną rzecz zostanie utracony, w wyniku czego nie będzie skuteczności komunikacji.

Jeśli przedstawisz jakieś solidne i prawdziwe fakty i liczby, automatycznie zwiększy to Twoją pewność siebie. Powinieneś spróbować zebrać dane z różnych ankiet, a Internet może być bardzo dobrym miejscem do przeprowadzenia tych badań. Bez względu na to, jaki masz temat, znajdziesz rzeczy związane z tym tematem i we wszystkich formatach.

Możesz wyrazić opinię ludzi na swój temat, a następnie zobaczyć, jak zareagują Twoi odbiorcy. Ale powinieneś pamiętać o jednej rzeczy, że wszystkie fakty i liczby powinny być konkretne i związane z głównym tematem i nie powinny być nieistotne.

Dlaczego przejrzystość jest ważna i wysoko ceniona?

Przejrzystość jest często mylona przez ludzi i myślą, że wyjaśnienie faktu jest klarowne, ale  polega ona bardziej na poprawieniu przemówienia i dokładnego przesłania. Musisz precyzyjniej dobierać słowa i używać prostszego języka, aby przekazać wiadomość. Prostszy będzie twój język, łatwiej będzie odbiorcom łatwo rozszyfrować twoją wiadomość i bardzo wyraźnie zrozumieją twój pomysł. To, co najlepsze sposobem na zapewnienie przejrzystości jest użycie prostszych słów i tworzenie prostych i łatwych do zrozumienia akapitów. Nie staraj się być zbyt formalny w doborze słów i staraj się zachować swobodę w podejściu.

Jeśli starałeś się być zbyt formalny w swoim podejściu i użyłeś zbyt ciężkiego języka, to wiadomo, że nie każdy może zrozumieć ciężki i złożony język. Zwłaszcza dzisiejsi ludzie są naprawdę słabi w swoim języku, a formalny język jest zarezerwowany tylko dla wiadomości i felietonów w gazetach.

Normalni ludzie rozumieją po prostu normalny i prosty język i jest to najlepszy sposób na przekazanie wiadomości w jej dokładnej i surowej formie. Jak wspomniano w nagłówku, przejrzystość sprawia, że ​​przekaz jest bardziej zrozumiały i jest to prawda, ponieważ jeśli użyjesz wtedy mniej słów, odbiorca będzie łatwiejszy do odbioru i rozszyfrowania komunikatu oraz bardzo łatwo zrozumie jego znaczenie.

Z drugiej strony, jeśli zagmatwałeś całą wiadomość, dodając do niej niepotrzebne i ciężkie słowa, ostatecznie będziesz w stanie przekazać połowę wiadomości, podczas gdy druga połowa zostanie zagubiona w tych ciężkich słowach. Postaraj się więc, aby Twoja wiadomość była jak najbardziej jasna i staraj się używać w niej mniejszej liczby prostszych słów, tak aby każdy mógł ją zrozumieć.

Artykuł powstał we współpracy z portalem https://poszukujepracy.pl/.